FAQ – Veel Gestelde Vragen

Algemeen (11)

Hoe kan ik bestellen?

Je kunt een bestelling plaatsen via www.dentaltoys.nl, via e-mail of telefonisch bij onze vertegenwoordiger (06-50449504).

Het bestelproces in stappen:

  1. Maak een account aan als u een nieuwe klant bent
  2. Plaats de gewenste artikelen in uw winkelwagen.
  3. Klik op ‘naar kassa’.
  4. Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
  5. Je bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Ja, ook in het buitenland kun je artikelen van Fun Trader bestellen en ontvangen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik nog iets toevoegen aan de bestelling?

Het is mogelijk om nog iets aan jouw bestelling toe te voegen mits jouw bestelling nog niet is verwerkt in ons magazijn. Als hij nog niet verwerkt is, dan kun je nog artikelen toevoegen aan een lopende bestelling zonder extra verzendkosten voor de aanvulling. Als je nog iets toe wilt voegen moet je zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling telefonisch contact met ons opnemen. Er wordt een nieuwe factuur meegestuurd waarop de uiteindelijke bestelling staat vermeld. Indien je al betaald hebt kan je het verschil in bedrag nog naar ons overmaken.

Kan ik bestellen zonder klantnummer / account?

Je kunt bij Fun Trader geen bestelling plaatsen zonder account. Als je voor het eerst een bestelling bij ons plaatst, krijg je een eigen inlogcode. Hiermee kan je eenvoudig inloggen op de webshop en evt je gegevens beheren.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Als je een bestelling plaatst via Fun Trader, moet je bij het invullen van je gegevens je e-mailadres aangeven. Als je deze invult, krijg je automatisch een bevestigingsmail naar het door jou opgegeven e-mailadres. Vergeet dus ook niet jouw e-mailadres goed in te vullen! Mochten er zich bij het verwerken van jouw order onverhoopt nog bijzonderheden voordoen, dan krijg je per mail of telefoon bericht. Wanneer je per telefoon of e-mail bestelt, kunnen wij je op verzoek een orderbevestiging per fax of post doen toekomen.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, hebben jullie mijn bestelling wel ontvangen?

Het versturen van de bevestiging gaat automatisch. Het is mogelijk dat je per ongeluk een typefout in jouw mailadres hebt gemaakt. Af en toe komt het voor dat onze bevestigingsmail door spam filters worden tegengehouden. Wil je toch graag alsnog een bevestiging van uw bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulier, chat of telefonisch.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je een gedeelte of de hele bestelling wilt annuleren, neem dan contact zo snel mogelijk na het plaatsen van je bestelling met ons op. Als jouw bestelling al is ingepakt, kunnen we de bestelling niet meer annuleren. Je kunt de zending dan weigeren aan de deur of retour sturen. Dit laatste kan alleen na telefonisch overleg met een van onze medewerkers.

Moet ik voor een minimum bedrag aan artikelen bestellen?

Nee, er is geen minimum aantal artikelen of bedrag nodig om te bestellen. Wel heeft ieder product een eenheid en is er een staffelkorting van toepassing. Hoe meer je koopt, hoe meer korting. Voor orders onder de €150,00 rekenen wij een bijdrage in de distributiekosten.

Een artikel wat ik wil bestellen is niet meer op voorraad. Wat moet ik doen?

Doorgaans hebben wij alle artikelen voldoende op voorraad. Mocht het voorkomen dat een artikel niet voorradig is dan zullen wij dit melden in de winkel. Je kunt in het veld opmerkingen aangeven dat je het product graag geleverd wilt krijgen zodra deze weer beschikbaar is. Natuurlijk mag je ook gewoon even contact met ons opnemen om je wensen door te geven.

Waar kan ik de catalogus aanvragen?

Door de invoering van deze nieuwe webshop komt de catalogus te vervallen. Wellicht dat we in de toekomst wederom gebruik gaan maken van een (digitale) catalogus maar daar is voorlopig nog géén sprake van.

Hebben jullie ook artikelen in de aanbieding?

Jazeker, je vindt regelmatig een selectie afgeprijsde artikelen en mooie koopjes op onze webshop. Deze zijn te herkennen aan de speciale banner (per product). Ook zullen er regelmatig vouchercodes te verkrijgen zijn bij acties op bijvoorbeeld FaceBook en Twitter.

Betalen (10)

Moet ik bij een nalevering nog een keer verzendkosten betalen?

In principe wordt je bestelling pas verzonden als alle artikelen bij ons op voorraad zijn. Mocht je echter bepaalde artikelen sneller nodig hebben dan de door ons doorgegeven termijn, dan worden deze alvast naar je verzonden. De resterende artikelen worden, wanneer deze weer bij ons binnen zijn, gratis nageleverd. Wanneer je na een eerdere bestelling nog een paar extra artikelen wilt bestellen, dan geldt dit weer als een nieuwe bestelling waarover transportkosten worden berekend, afhankelijk van het bedrag dat je besteedt.

Ik heb een herinnering gekregen.

Wanneer je een herinnering hebt ontvangen dan hebben wij (een deel van) de betaling van je bestelling nog niet van je ontvangen. Na je betaling duurt het 2 à 4 dagen voordat wij je betaling hebben verwerkt. Het kan voorkomen dat in de tussenliggende tijd van betaling en verwerking een herinnering wordt verstuurd. Je kunt deze dan als niet verstuurd beschouwen.
Wanneer je een herinnering hebt ontvangen en je langer dan 4 dagen geleden je betaling hebt gedaan, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
De eerste herinnering ontvang je via e-mail. Als wij geen geldig e-mailadres hebben ontvang je de eerste herinnering per post. De tweede en derde herinnering worden altijd per post verstuurd. Houd er rekening mee dan bij er de derde herinnering € 15,00 voor bijkomende kosten in rekening wordt gebracht.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met de online betaalmethode iDEAL of op rekening.

Kies je voor achteraf betalen, dan is het mogelijk dat de levering een werkdag langer in beslag neemt. Het kan voorkomen dat Fun Trader  in sommige gevallen toch om vooruitbetaling vraagt, zodat de bestelling pas wordt verstuurd als de betaling door ons is ontvangen. In dit geval ontvang je zo snel mogelijk na het plaatsen van je bestelling een bericht met de proforma-factuur.

De factuur van je bestelling wordt verstuurd naar het door jouw opgegeven e-mailadres. Als je gekozen hebt voor achteraf betalen, kun je het factuurbedrag binnen 14 dagen overmaken op ons bankrekeningnummer: ABN AMRO: NL95ABNA0488737036 t.n.v. Fun Trader. Vergeet niet je klantnummer en factuurnummer bij de betaling te vermelden, daar deze voor ons anders niet te traceren is.

Kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Heb je geen factuur ontvangen of hem per ongeluk weggegooid? Je kunt een kopiefactuur aanvragen via het contactformulier of rechtstreeks naar info@dentaltoys.nl.

Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?

Als de iDEAL betaling mislukt is, is je bestelling wel bij ons binnen gekomen. Je hoeft dus niet nogmaals je bestelling te doen. Indien je iDEAL betaling mislukt is kun je het geld zelf overmaken op onze rekening: ABN AMRO NL95ABNA0488737036 t.n.v. Fun Trader o.v.v. je klantnummer

Wat is de betalingstermijn?

Je dient de factuur binnen 14 dagen na ontvangst van je artikelen te betalen. Indien je een verzoek om vooruitbetaling hebt ontvangen dien je het bedrag binnen 7 dagen (Nederland) of 14 dagen (België, Duitsland, overig) te betalen.

Waarom moet ik vooruit betalen?

Wanneer je nog rekeningen hebt open staan, zal gewacht worden tot deze betaald zijn alvorens de nieuwe bestelling wordt verstuurd. Verder kijkt de financiële administratie of er noodzaak is om betaling vooraf te vragen. Fun Trader behoudt zich het recht voor om onder bepaalde omstandigheden bestellingen pas te verzenden nadat je betaling is ontvangen. Je wordt hier echter vooraf via e-mail over geïnformeerd.

Daarnaast vragen we om vooruitbetaling als het afleveradres afwijkt van het factuuradres. In dit geval kun je kiezen voor betaling met iDEAL om de bestelling zo snel mogelijk te ontvangen. Voor een snellere afhandeling raden wij je aan om met iDEAL te betalen, anders kun je een betalingsbewijs sturen naar info@dentaltoys.nl Vermeld hierbij je gegevens en klantnummer zodat wij je bestelling sneller gereed kunnen maken.

Je krijgt de proforma-factuur per e-mail of post toegezonden. Zodra je betaling binnen 7 dagen (Nederland) of 14 dagen (Buitenland) door ons is ontvangen, wordt je bestelling aan je verzonden. Is het bedrag niet binnen de termijn voldaan, dan wordt de order uit ons systeem verwijderd.

Ik heb teveel overgemaakt, hoe ontvang ik dit terug?

Neem in dit geval even contact op met onze administratie. Zij zullen u verder helpen.

Is er een mogelijkheid voor korting?

Omdat onze prijzen al heel erg scherp zijn is er geen korting mogelijk. Toch hebben we op frequente basis kortingen d.m.v. vouchers die je kunt krijgen door bijvoorbeeld onze FaceBook pagina te ‘liken’ of een actie via Twitter.

Bezorgen (8)

Wat is jullie levertijd?

Wij streven ernaar om iedere bestelling binnen één week uit te leveren. Hierbij maakt het geen verschil of je via Ideal betaald of factuur.

Bestel je een artikel dat niet op voorraad is, dan informeren wij je hierover via mail of telefoon. De pakketdienst (PostNL) bezorgt je pakket op werkdagen van ongeveer 8:00 uur tot 17:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdstip aan te geven. Het tijdstip van bezorging is afhankelijk van de route van de bezorger en hier hebben wij geen invloed op.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen een standaard bedrag aan orderkosten van € 9,99. Hierin zitten de verzendkosten reeds verwerkt. Bij orders boven de €150,00 worden er geen order/verzendkosten in rekening gebracht.

Ik heb iets besteld, maar heb nog niets binnen

Alle bestellingen worden binnen één week aan u verzonden.

Heb je een bestelling gedaan en nog niets ontvangen? Controleer eerst of je een bevestiging hebt ontvangen van de opdracht/bestelling. Indien je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je de track & trace bij ons opvragen en controleren. Hierin kun je zien waar je pakket is. Wellicht is het afgeleverd bij je buren. Indien niet duidelijk is waar het pakket is kun je contact met ons opnemen.

Wat als ik niet thuis ben als ze het pakket komen brengen?

Als je niet thuis bent als het pakket bij je wordt aangeboden komt de pakketdienst de volgende werkdag nogmaals langs. Wanneer de chauffeur wederom niemand thuis aantreft en het pakket niet bij de buren kan afleveren, dan laat deze een bericht achter met een telefoonnummer van het depot. Je hebt dan een paar dagen de tijd om contact op te nemen met het betreffende depot om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Als je echter niet binnen deze periode reageert, gaat het pakket automatisch retour naar Fun Trader.
Indien je het pakket niet bij je buren afgeleverd wilt hebben kun je ons hierover informeren. Wij zullen er dan voor zorgen dat de chauffeur het pakket alleen bij het opgegeven afleveradres zal bezorgen.

Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus / ander adres laten versturen?

Via het online bestelformulier kun je het gewenste afleveradres opgeven Het is helaas niet mogelijk om je pakket naar een postbus te laten versturen. De PostNL pakketdienst die al onze pakketten bezorgt, kan namelijk niet leveren op een postbus.

Wat is track & trace?

Voor de klanten die via internet bestellen en hun mailadres hebben ingevuld, bestaat er een extra service. Als je pakket bij ons door de pakketdienst wordt opgehaald, krijgen we een Barcode. Via deze barcode kun je precies volgen waar je pakket is op de website van PostNL. Zo kun je te allen tijde het pakket traceren. De codes worden echter (nog) niet automatisch  verstuurd. Je kunt deze opvragen via onze salessupport.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Nee. Het is (nog) niet mogelijk je bestelling af te halen. Wij werken vanuit verschillende locaties.

De bezorgdienst heeft mijn pakket beschadigd, wat nu?

Neem in dit geval snel contact met ons op via info@dentaltoys.nl  zodat wij voor een passende oplossing kunnen zorgen.

Garantie & retouren (6)

Is er een garantietermijn?

Controleer je bestelling altijd binnen 2 werkdagen na ontvangst. Op deze manier weet je zelf of de bestelling in orde is en kun je ons tijdig op de hoogte stellen van eventuele manco’s of klachten.
Je mag binnen 14 dagen na ontvangst artikelen terugsturen of terugbrengen. (Dit is een wettelijk vastgelegde termijn en wordt het herroepingsrecht genoemd.) Indien gewenst ontvang je je geld terug. Het artikel moet in een ongebruikte en verkoopbare staat zijn en indien mogelijk in de originele verpakking teruggestuurd worden.
In het geval van breuk of manco (aantal ontvangen stuks is anders dan op de pakbon) sturen wij je zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen op. Wanneer je na het in gebruik nemen van het speelgoed nog tegen klachten aanloopt, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen in overleg zoeken naar de best passende oplossing.

Er ontbreken artikelen in mijn bestelling

Op het moment van verzending is uw bestelling ingepakt en gecontroleerd. De kans dat er iets ontbreekt is heel erg klein. Let u a.u.b. op de eenheden bij controleren. Sommige producten zitten met een aantal in een verpakking. Controleer of het artikel wat je mist op de pakbon staat en of die is afgevinkt. Als dit het geval is kun je telefonisch contact met ons opnemen.

Hoe kan ik artikelen retour sturen?

Je kunt op een verzoek aanvragen om artikelen retour te sturen. Je kunt artikelen binnen 14 dagen retour sturen. (Dit is een wettelijk vastgelegde termijn en wordt het herroepingsrecht genoemd.) De kosten van de goederen die zonder overleg worden geretourneerd, worden niet voor onze rekening genomen.

Als je artikelen na overleg retour stuurt, ontvang je een verzendbewijs met een track&trace code. Bewaar dit zorgvuldig, zodat we het pakket , indien nodig, kunnen traceren. Fun Trader neemt geen verantwoording op zich voor zoekgeraakte pakketten waar je geen verzendbewijs van kunt overleggen.

Het is helaas niet mogelijk om artikelen om te ruilen.

Een artikel is defect. Wat moet ik doen?

Mocht het product tijdens normaal gebruik stuk gaan, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of dit binnen de garantie valt. Je dient dit binnen een redelijke termijn, nadat je hebt ontdekt dat het product niet voldeed, aan ons door te geven. Wettelijk is geregeld dat dit je binnen twee maanden na de ontdekking van het defect bij ons mag aangeven. Die termijn van 2 maanden begint dus pas te lopen, op het moment dat je het defect ontdekt.

Het artikel is niet naar verwachting. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze vertegenwoordiger. Hij maakt een afspraak om de ‘klacht’ te bespreken en zonodig op locatie te komen bekijken. We komen er vast met je uit.

Wat is de terugstorttermijn?

De terugstorttermijn gaat in zodra de retouropdracht bij Fun Trader is verwerkt. Als je de factuur nog niet hebt voldaan vervalt de betalingsverplichting tot je de creditnota hebt ontvangen en deze in mindering kan brengen. Als je het bedrag al voldaan hebt wordt het geld binnen twee weken teruggestort op je rekening.

Informatie & voorwaarden (6)

Klachtenafhandeling

Procedure voor het melden van een klacht:

  1. Bel, mail of stuur een brief over uw klacht.
  2. Zodra wij de klacht binnen hebben krijgt u daarvan een bevestiging.
  3. Alle klachten worden binnen 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, behandeld. Hierbij wordt contact met u opgenomen om ervoor te zorgen dat het opgelost kan worden.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
    Een geschil kan door zowel u als ons worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop Keurmerk via info@keurmerk.info.

Mocht de klacht onderling niet opgelost kunnen worden, dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling van de Stichting Webshop Keurmerk. Als uw klacht definitief niet door ons wordt opgelost, kunt u hiervoor het klachtenformulier op de webshop van Stichting Webshop Keurmerk invullen. (zie onze algemene voorwaarden)

 

Wat is een het CE label?

Alle artikelen die Fun Trader verkoopt, zijn gekeurd volgens een Europese standaard, de CE-norm. Alle speelgoedartikelen in Nederland zijn verplicht dit CE-label te dragen. Dit houdt in: geschikt voor kinderen van 3 jaar en ouder i.v.m. mogelijke kleine onderdelen. Bij artikelen wettelijk goedgekeurd voor kinderen jonger dan 3 jaar wordt expliciet een leeftijd vermeld.

Mag ik afbeeldingen van Fun Trader gebruiken op mijn eigen website?

Het is niet toegestaan om beeldmateriaal en teksten te kopiëren zonder schriftelijke toestemming van Fun Trader. Op het gemaakte beeldmateriaal berust copyright.

Wat zijn cookies?

Onze webserver stuurt een unieke code naar je internet browser. Deze slaat de code op en stuurt hem elke keer weer terug naar onze webserver als er een pagina van onze server wordt opgevraagd. Daardoor kunnen wij onthouden wat er in je winkelwagen geplaatst is. Cookies zijn volkomen ongevaarlijk. Bovendien wordt het cookie weer verwijderd nadat je je internet browser afsluit. Let op: je winkelwagen wordt dan ook geleegd, mocht je nog niet besteld hebben.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Onze uitgebreide algemene voorwaarden vind je tijdens het aanmaken van je account. Deze moeten worden geaccepteerd om het account te voltooien. Natuurlijk kan je ze nogeens doorlezen door hier te klikken.

Wat is jullie privacy policy?

Fun Trader respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met jouw toestemming. Fun Trader zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling.
Fun Trader gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:
• Als je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om jouw bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
• Wij gebruiken je e-mailadres om je te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als u hier niet langer prijs op stelt, kun je je uitschrijven op onze website.
• Als je bij Fun Trader een bestelling plaatst bewaren wij, indien gewenst, je gegevens op een Secure Server. Je kunt een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat je jouw naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens, niet bij iedere nieuwe bestelling opnieuw in hoeft te vullen.
• Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
• Als je besluit een recensie te schrijven, kun je zelf kiezen of je je naam toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.
Fun Trader zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren.
Als je vragen hebt over ons privacy beleid kun je contact opnemen.